Followers

Sunday, August 28, 2011

Realiti Umat Islam Zaman Sekarang.....

Hiburan Yang Sia-sia


Kebanyakan televisyen kita sekarang lebih kepada melahirkan program hiburan yang menjatuhkan semangat berjuang orang Islam. Akademi Fantasia, Mentor, Mari Menari, Fuhh!, Melodi yang hampir setanding dengan hiburan barat. Banggakah kita sebagai umat Islam yang melihat hiburan Malaysia setanding dengan hiburan Barat? Tapi itulah realiti.
Mangsa Fesyen
"Ramai yang bertudung, OK la tu!." Mungkin semua orang fikir aurat muslimah hanya di kepala. Tutup kepala sudah laa, yang lain nak bukak pun tak pe. Betul tak? "Kenapa nak pakai labuh-labuh?" "Dah tutup aurat kira OK la ni!" "Aku nak jadi Muslimah yang bergaya." Ini antara dilema wanita Islam kini. Kononnya nak jadi stylo ala-ala muslimah. 




 
 Dunia hanya tempat persinggahan,biarlah bukan Ratu Fesyen disini. Tapi diakhirat nanti kita menjadi bidadari yang cantik dan bukannya diberi pakaian kehinaan.

Zina Yang Berleluasa
Kes pembuangan bayi makin berleluasa di Malaysia. Sampai bilakah anak kecil ini harus menanggung penderitaan atas 'cinta suci' mereka? Pemuda pemudi Islam buang bayi merata-rata tempat seperti membuang sampah! Tapi, inilah realiti dunia kita sekarang. Kalau Rasullullah S.A.W masih hidup ketika ini, apakah perasaan baginda melihat apa yang berlaku kepada umat Islam sekarang...

Ramai Pemuda Islam Yang Lemah
Dulu, pemuda-pemuda Islam gagah menjadi singa di medang perang. Khalid Al-Walid, Salehudin Al-Ayubi, Mohammad Al-Fateh, Abu Bakar dan sahabat nabi yang lain sibuk membina kekuatan untuk mengalahkan musuh Islam. Hebatkan pemuda Islam, masa dan tenaga digunakan untuk berjuang. Berjuang, berusaha, berfikir sehingga Syiar Islam tertegak! Tapi itu dulu.. Pemuda Islam kita sekarang disibukkan dengan apa? Dadah, Rempit, Shuffle, Layan Video Lucah n etc. What funny guys! Lelaki inikah yang perlu dijadikan pebimbing Islam yang lain? -_-

Lelaki lambang kekuatan tentera Islam. Kekuatan jasad dan juga kekuatan dari hati. Muslim's men sepatut nya seperti Lions yang menegakkan agama-Nya. Betul tak?...

Tuesday, August 23, 2011

hakikat


   Kadangkala orang yang paling mencintaimu adalah orang yang tak pernah menyatakan cintanya padamu kerana orang itu takut kau berpaling dan menjauhinya. Dan bila dia suatu masa hilang dari pandanganmu, kau akan menyedari dia adalah cinta yang tidak pernah kau sedari kehadirannya. Cinta suatu yang indah, cinta boleh buat kita gundah, cinta buat hati berdarah dan cinta jua boleh membawa kesalan yang tak sudah… Diberikan kepada yg pandai membalas CINTA... 
 
usah diratapi perpisahan dan kegagalan bercinta kerana hakikatnya jodoh bukan ditangan manusia.
Atas kasih sayang Tuhan kau dan dia bertemu dan
atas limpahan kasihNya juga kau dan dia dipisahkan bersama hikmah yang tersembunyi.

Saturday, August 13, 2011

mahasiswa ke luar negara

kredit to kak odah...he3
Akhirnya tamat sudah program btn transfomasi siswa ke luar Negara yang berlangsung selama 5hari….bnyak pengalaman yg aq dapat melalui program ini…..dan semestinya dapat ramai kawan….hehehe….majoriti yg datang khursus ini akan melanjutkan pelajaran ke Jordan……….program ini terdiri daripada pelajar tajaan dari 3negeri…pulau pinang,kedah dan perak………..kmi semua nie betuah kna p btn bln posa sebab tak der ujian fizikal…yahoooooooo……

p/s:jumpa kalian di jordan nanti........

Sunday, August 7, 2011

birotata negara 2011

salam...hari nie aku akan ke btn untuk  plajar ke timur tengah....yup alhamdulillah pmohonan aq untuk smbung bljar kat jordan diterima.....
tempat btn:btn balik pulau
tarikh"8ogos smpai 12 ogos 2011........

p/s :moga2 segala urusan dipermudahkan.......ameen~